Bezwaar en klachten
Het Zelfstandigenloket Flevoland (ZLF) streeft ernaar u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Helaas komt het voor dat dit niet gaat zoals u dat zou willen. Hiervoor hebt u de mogelijkheid:- een bezwaarschrift in te dienen als u ontevreden bent over een besluit van het ZLF;.
- een klacht in te dienen als u ontevreden bent over onze dienstverlening of wanneer het ZLF namens de gemeente waar u woont niet tijdig heeft gereageerd op uw brief of aanvraag..
Bezwaarschrift indienen
Als u ontevreden bent over een besluit van het ZLF, kunt u een bezwaarschrift indienen bij de gemeente waar u woont. De termijn voor het indienen van een bezwaarschrift bedraagt zes weken. Deze termijn start met ingang van de dag nadat het besluit bekend is gemaakt. De wijze waarop u het bezwaar kunt indienen en het adres staan onder in de beschikking vermeld. Indien u niet alle benodigde gegevens of argumenten binnen de gestelde termijn kunt geven kunt u volstaan met het indienen van een pro-forma bezwaar waarin u aangeeft dat u nog nadere gegevens wilt overleggen. Het pro-forma bezwaar zelf moet binnen de gestelde termijn door uw woongemeente worden ontvangen. In uw bezwaarschrift moet in ieder geval staan:- a. uw naam en adres;
- b. de datum van het bezwaarschrift;
- c. een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar of beroep is gericht (stuur een kopie van het besluit mee);
- d. de redenen waarom u het er niet mee eens bent;
- e. uw handtekening.
Klacht
U kunt een klacht indienen als u vindt dat u door het ZLF onjuist bent behandeld. Hierbij kunt u denken aan:- de manier waarop een medewerker zich heeft gedragen;
- het ZLF niet tijdig heeft gereageerd op uw brief of aanvraag.
- via een brief (Zelfstandigenloket Flevoland, Postbus 2236, 8203 AE Lelystad); of
- via email (zlf@lelystad.nl).
Nationale ombudsman
Wanneer uw klacht bij het ZLF niet bevredigend is opgelost, kunt u naar de Nationale ombudsman schrijven. Stuur altijd kopieën van uw klacht, de antwoorden en andere belangrijke documenten mee.De Nationale ombudsman
Postbus 93122
2509 AC Den Haag
www.ombudsman.nl
tel. (0800) 3355555.